Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest

Koos Interneti arenguga on arenenud ka võrgusuhtlus väga hoogsalt. Tihti varjutab tänapäeval võrgusuhtlus ka juba hea ja tuntud näost näkku suhtluse, kus on võimalik reaalselt näha inimest, kellega räägitakse. Võib öelda, et võrgusuhtlusel on nii häid kui ka halbu külgi.

Virginia Shea on oma raamatus „Netiquette“ välja toonud kümme erinevat käsku, mis kõik on seotud võrgusuhtlusega. Lugedes neid käske, siis leidsin, et kõige enam mõjutab mind kuues käsk, milleks on jaga oma teadmisi.

Ei suuda ära imestada kui palju teadmisi ma olen saanud lihtsalt tänu sellele, et onlines on võimalik võtta kursuseid nii tehnika kui ka näiteks kunsti valdkonnas. Lisaks on loodud spetsiaalseid veebikeskkondi, kus professionaalid jagavad oma teadmisi ning seda kõike kas täiesti tasuta või minimaalse summa eest. Näiteks kasutan keskkonda nimega Skillshare. Tegemist on veebilehega, kus on võimalik vastavalt huvipakkuvale valdkonnale leida kõik õppekursused, mis on antud valdkonnaga seotud ning siis nende seast vastavalt valida välja just nimelt see, mis võiks sind huvitada. Iga kursus koosneb paljudest videoloengutest ning samuti iseseisvatest ülesannetest, mis aitab teooriat paremini kinnistada. Samuti on olemas alati õpetajapoolne tugi ja võimalus küsida küsimusi, kui miski jäi videoloengut vaadates arusaamatuks. Lisaks ka ära selle, et minu jaoks eriti eriliseks muudab selle keskkonna see, et inimesed, kes videoloenguid peavad ei ole lihtsalt tavalised tänavalt sisse jalutanud isikud, vaid kõik on oma ala professionaalid ning töötanud antud valdkonnas juba aastaid. Seetõttu saab öelda, et iga infokild, mida jagatakse on vägagi usaldusväärne, kasulik ning hariv.

Teisest küljest tähendab see Virginia Shea välja toodud käsk seda, et ma peaksin ise jagama enda teadmisi võrgusuhtluses. Arvan, et olen ka sellega hakkama saanud üsnagi hästi. Näiteks olen vastanud küsimustele, mis on esitatud mõned Facebook’ i grupis või üldiselt online’s. Samuti olen kasutanud platvormi nimega Fiverr. Tegemist on veebilehega, kus pakuvad oma teenuseid erinevaid vabakutselised inimesed üle terve maailma. Isiklikult olen teinud kujundusi ja disaine nii mõnelegi isikule, kes on soovinud teha minuga koostööd. Lisatasuna olen saanud ka väikese palgasumma tehtud töö eest. Ma arvan, et tegemist on äärmiselt hea veebilehega, sest esiteks saan pakkuda mina abi kellelegi, kes seda hädasti vajab. Teisalt saan tegeleda nii ka enda hobiga, milleks on disain, ja teenida sellega ka väikest sissetulekut.

Samuti saab välja tuua ka selle külje antud punkti juures, et iseenda teadmatust jagades on mul õnnestunud saada tänu Internetile mitmeid vastuseid enda küsimustele. Näiteks puutusin kokku sügisel esimest korda programmeerimisega ning ilmselgelt tekkis mul väga palju küsimusi. Postitades need küsimused õigetesse foorumitesse ja oodates abi või väikest vihjet, leidsin end tihti olukorras, kus leiduski alati keegi, kes oli nõus mind aitama. Ütleksin, et tänu sellisele küsimuste-vastuste voorudele on kogutud teadmised palju rohkem süvenenud ning kindlasti kasuks ka tulevikus.



Comments

Popular Posts