Uus meedia...?
Iga aastaga toimub erinevates eluvaldkondades arenguid
ning samuti saab öelda, et on tekkinud täiesti uus meedia. Võrreldes näiteks
omavahel traditsioonilist meediat ja hetkel vägagi populaarset sotsiaalmeediat,
siis võib leida nii mitmeidki erinevuseid. Tänapäeval me ei vaata enam telekast
mõne toote reklaami ning ei orma kohe poodi, et see toode endale soetada. Selle
asemel meeldib inimestele teha hoopis kerge uuring Internetis, et teada saada,
kas tegemist on ikkagi väärt tootega. Seetõttu on paljud ettevõtted pidanud
muutma ka enda turunduskanaleid.
Esmalt peaks rääkima sellest, mis on üldsegi
traditsiooniline meedia. Traditsiooniline meedia ümbritseb meist igaühte
igapäevaselt. Näiteks koged sa firmade poolset turundusmetoodikat kui kodus
olles paned tööle teleka, tööle sõites kuulad raadiot või poes sirvid mõnda uut
ajakirja. Samuti kuulub traditsioonilise meedia alla kõik reklaamid, mis saabuvad
sinu postkasti ning muidugi ei saa ka ära unustada arvukaid reklaamtahvleid
linna peal. Nüüd tekibki küsimus, et kas need eelnimetatud reklaamivõtted
tekitavad sinus tunde, et sa sooviksid osta antud tooteid, mida oled päeva
jooksul näinud. Või siiski tunned, et näed päevast päeva lihtsalt samasuguseid
reklaamlauseid ning oled nendest juba tüdinenud.
Siinkohal tulebki mängu sotsiaalmeedia. Võib öelda, et
sotsiaalmeedia tulek muutis palju kogu turundusmängu. Näiteks traditsioonilise
meedia puhul levitasid ettevõtted oma sõnumit nii paljudele inimestele kui
võimalik ja lootsid, et võib-olla tundsid potentsiaalsed kliendid ennast
piisavalt mõjutatuna.
Tänapäeval on tänu sotsiaalmeediale võimalik muuta
turundusplaani palju strateegilisemaks, mis omakorda tõestab sotsiaalmeedia
vajadust ja olulisust. Nüüd on erinevad brändid võimelised oma tooteid ja
reklaame suunama just nimelt oma ideaalsele kliendile selle asemel, et lihtsalt
levitada oma sõnumit kõigile ning oodata ja loota parimat. Samuti saab rääkida erinevate
suunamudijate tööst. Suur osa inimesi jälgib sotsiaalmeedias vähemalt ühte
inimest, kelle tegemised neid huvitavad ning seetõttu tekib ajapikku ka teatud
määral usaldus antud inimese vastu. Suunamudijad katsetavad ning testivad
tooteid enne, kui sina neid ostad ning seetõttu on sul võimalik saada aus
ülevaade tootest enne kui oled oma raha raisanud toote peale, mis isegi ei
vasta ootustele.
Kokkuvõtteks võib öelda, et sotsiaalmeedia kui
turunduskanal on palju odavam kui traditsiooniline meedia, sest summa, mis
tuleb välja käia sama arvu inimesteni jõudmiseks, on palju väiksem. Teiseks on turundusstrateegia
ka palju täpsem, kuna on võimalik näidata infot oma ideaalsele kliendile.
Kolmandaks aitab suunamudijate töö sotsiaalmeedias ettevõttel kasvatada
usaldust, selleks et kliendid ostaksid nende tooteid.
https://www.ftijournal.com/article/social-vs-traditional-media
Comments
Post a Comment