Uus meedia...?

 

Iga aastaga toimub erinevates eluvaldkondades arenguid ning samuti saab öelda, et on tekkinud täiesti uus meedia. Võrreldes näiteks omavahel traditsioonilist meediat ja hetkel vägagi populaarset sotsiaalmeediat, siis võib leida nii mitmeidki erinevuseid. Tänapäeval me ei vaata enam telekast mõne toote reklaami ning ei orma kohe poodi, et see toode endale soetada. Selle asemel meeldib inimestele teha hoopis kerge uuring Internetis, et teada saada, kas tegemist on ikkagi väärt tootega. Seetõttu on paljud ettevõtted pidanud muutma ka enda turunduskanaleid.

Esmalt peaks rääkima sellest, mis on üldsegi traditsiooniline meedia. Traditsiooniline meedia ümbritseb meist igaühte igapäevaselt. Näiteks koged sa firmade poolset turundusmetoodikat kui kodus olles paned tööle teleka, tööle sõites kuulad raadiot või poes sirvid mõnda uut ajakirja. Samuti kuulub traditsioonilise meedia alla kõik reklaamid, mis saabuvad sinu postkasti ning muidugi ei saa ka ära unustada arvukaid reklaamtahvleid linna peal. Nüüd tekibki küsimus, et kas need eelnimetatud reklaamivõtted tekitavad sinus tunde, et sa sooviksid osta antud tooteid, mida oled päeva jooksul näinud. Või siiski tunned, et näed päevast päeva lihtsalt samasuguseid reklaamlauseid ning oled nendest juba tüdinenud.

Siinkohal tulebki mängu sotsiaalmeedia. Võib öelda, et sotsiaalmeedia tulek muutis palju kogu turundusmängu. Näiteks traditsioonilise meedia puhul levitasid ettevõtted oma sõnumit nii paljudele inimestele kui võimalik ja lootsid, et võib-olla tundsid potentsiaalsed kliendid ennast piisavalt mõjutatuna.

Tänapäeval on tänu sotsiaalmeediale võimalik muuta turundusplaani palju strateegilisemaks, mis omakorda tõestab sotsiaalmeedia vajadust ja olulisust. Nüüd on erinevad brändid võimelised oma tooteid ja reklaame suunama just nimelt oma ideaalsele kliendile selle asemel, et lihtsalt levitada oma sõnumit kõigile ning oodata ja loota parimat. Samuti saab rääkida erinevate suunamudijate tööst. Suur osa inimesi jälgib sotsiaalmeedias vähemalt ühte inimest, kelle tegemised neid huvitavad ning seetõttu tekib ajapikku ka teatud määral usaldus antud inimese vastu. Suunamudijad katsetavad ning testivad tooteid enne, kui sina neid ostad ning seetõttu on sul võimalik saada aus ülevaade tootest enne kui oled oma raha raisanud toote peale, mis isegi ei vasta ootustele.

Kokkuvõtteks võib öelda, et sotsiaalmeedia kui turunduskanal on palju odavam kui traditsiooniline meedia, sest summa, mis tuleb välja käia sama arvu inimesteni jõudmiseks, on palju väiksem. Teiseks on turundusstrateegia ka palju täpsem, kuna on võimalik näidata infot oma ideaalsele kliendile. Kolmandaks aitab suunamudijate töö sotsiaalmeedias ettevõttel kasvatada usaldust, selleks et kliendid ostaksid nende tooteid.


Kasutatud allikad:

https://www.ftijournal.com/article/social-vs-traditional-media

Comments

Popular Posts